OSHO - Moartea bunicului

Moartea bunicului a fost prima mea întâlnire cu despartirea pamânteasca. O întâlnire, si mai mult decât atât; altfel i-ar fi pierdut sensul. Am vazut moartea, si ceva mai mult decât a muri, ceva care plutea deasupra trupului parasit, elementele... Acea întâlnire mi-a determinat tot cursul vietii. Mi-a dat o directie, sau mai degraba o dimensiune care nu-mi fusese cunoscuta mai înainte. 

Am auzit de moartea altor oameni... N-am vazut, sau chiar daca am vazut ceva, a fost fara înteles pentru mine. Când moare un om pe care îl iubesti, întâlnesti cu adevarat moartea. Trebuie sa subliniez: întâlnesti moartea numai când se stinge o fiinta iubita. 

Când te înconjoara iubirea si moartea se produce o transformare uriasa, ca si cum s-ar naste o alta fiinta. Nu vei mai fi niciodata acelasi. Oamenii nu iubesc, si de aceea nu au experienta mortii asa cum am avut-o eu. Fara iubire, moartea nu da cheia vietii. Cu iubire, iti daruieste cheia întregii existente. Prima mea experienta cu moartea nu a fost doar o întâlnire. A fost un fapt complex, în multe moduri. Omul pe care îl iubeam era pe moarte. Pentru mine fusese ca un tata. Ma crescuse în libertate absoluta, fara inhibitii, fara interziceri, fara porunci. Iubire în libertate: daca o ai, esti rege. Acesta e adevaratul regat al Domnului:€“ iubirea în libertate. Iubirea îsi adânceste radacinile în pamânt, libertatea iti da aripi sa zbori. 

Bunicul mi le-a daruit pe amândoua. Mi-a daruit atâta iubire cât nu avusese pentru nimeni, nici pentru mama, nici pentru bunica; mi-a daruit libertatea, care este cel mai mare dar. La moarte, mi-a dat inelul si mi-a spus cu lacrimi în ochi: "Nu am nimic altceva sa-ti dau.
Am spus: "Nana, dar mi-ai facut deja cel mai pretios dar.
A deschis cu greutate ochii si a spus: "Care? 

Am râs: "Ai uitat? Mi-ai daruit iubire si libertate. Nici un copil n-a avut vreodata atâta libertate câta mi-ai dat tu mie. Ce mai vrei? Ce poti sa-mi mai dai? Iti sunt recunoscator. Du-te in pace.

Fragment din cartea: Eu sunt poarta

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Jim Humble si povestea din spatele MMS: Suplimentul Mineral Miraculos

Centrele medicale si medicii care aplica hrana vie ca metoda de tratament

People's problems - by osho